Dar din dar – în Dudeștii Noi

Dar din dar – în Dudeștii Noi

Amplificăm acțiunile prin care ne manifestăm interesul față de calitatea vieții oamenilor, consolidând, cu sprijinul terapeuților noștri, echilibrul, bunăstarea și sănătatea, la nivel psihic, fizic și emoțional.

Conexiunea la Comunitate, proiectul înaintat de specialiștii în sănătate din componența echipei Clinicii Marfil, a cunoscut prima reprezentare în data de 14 martie 2023, eveniment la care au participat membri din colectivul didactic al Școlii Gimnaziale Dudeștii Noi și părinți ai elevilor înscriși la cursurile instituției. Într-un cadru receptiv, terapeuții noștri s-au conectat la circumstanțe indezirabile și nerodnice, din punct de vedere educativ, din mediul școlar și au creat o punte de comunicare subtilă cu profesorii și părinții interesați de dezvoltarea armonioasă a copiilor, dar și de creșterea preocupării față de procesul învățării. 

 –   În acest demers de a aduce mai aproape oameni-cheie, importanți și implicați în procesul de învățare și de dezvoltare personală al copiilor, au fost expuse situații provocatoare cu care se confruntă, în egală măsură, părinții, copiii și profesorii.

–  Alături de psihoterapeuții care au ghidat seminarul cu profesionalism, entuziasm și conținere, au stat alături doamna profesoară Bănuț Emilia – Directorul școlii și doamnele profesoare Georgeta Nica, Anca Brăneț și Mirela Calescu. Prezența și susținerea dumnealor au conturat o imagine completă a unei misiuni comune, a unui scop nobil de a forma personalități autonome, cu educație emoțională și cu forțe viguroase de a construi în viitor o societate de oameni sănătoși.

  • Resursele puse la dispoziție de psihoterapeuții Clinicii Marfil au fost îmbrățișate cu interes și deschidere de către toți cei prezenți.
  • Au fost prezentate situații concrete și au fost propuse soluțiile corespunzătoare; au fost recomandate exerciții și moduri în care nevoile și solicitările profesorilor și părinților să fie exprimate asertiv, astfel încât triunghiul acestei relații să reprezinte o manifestare a stabilității, a încrederii, a respectului și a sprijinului necondiționat.
  • Purtată cu onestitate și sub semnul creării de legături profunde, autentice și durabile între membrii aceleiași comunități, interacțiunea stabilită a format un spațiu sigur de deschidere și a generat loc pentru viitoare astfel de conexiuni.

O comunitate sănătoasă și conectată

Pornind de la idealul de a ne bucura de sănătate deplină în toate aspectele vieții, din copilărie, în familie, la școală și în societate, acțiunea desfășurată de specialiștii noștri (părinți și ei) a fost primită cu entuziasm și inimă deschisă de ceilalți părinți prezenți, dar și de profesorii care de asemenea, își asumă rolul de a construi alături de aceștia relații sănătoase cu elevii.

Cu siguranță cunoaștem consecințele lacunelor și punctelor vulnerabile ale relațiilor dintre elevi, dintre profesori și elevi și dintre părinți și copii.

Cu cât devenim mai conștienți de efectele psihologice ale unor comportamente nedorite, ale unei comunicări defectuoase sau într-un limbaj agresiv, cu atât mai mult și mai bine înțelegem, în calitate de adulți responsabili, necesitatea conținerii acestor stări și a rezolvării lor, într-un mod sănătos, cu sprijin de specialitate, acum.

Dudeștii Noi – Noi, împreună cu voi

În Dudeștii Noi, oamenii au răspuns afirmativ unei chemări lăuntrice la apropiere și la conectare cu nevoile emoționale ale copiilor lor, realizând importanța și necesitatea dezvoltării unor direcții și relații sănătoase cu ei înșiși, dar și cu cei din jur.

  • „Fiind părinte și tată a doi copii, știu cât este de dificil să gestionezi unele situații problematice. În acest sens, am dorit să împărtășesc din experiența mea profesională cu ceilalți părinți. Da, pot să spun că am simțit o conexiune emoționala autentică în timpul evenimentului și mă bucur că participanții s-au implicat în acest proces. Îmi doresc să continuăm acest gen de acțiuni și să avem o bună conexiune la comunitate.“
    (George Siminic – psiholog și psihoterapeut psihoterapie integrativă)

Subiectele accesate au fost susținute într-un dialog prietenos, cu orientare directă spre soluții practice, adaptate comportamentelor manifestate în cadrul clasei și spre resurse didactice și psihologice, care să susțină într-un mod armonios și optim procesul de învățare și nevoile emoționale ale elevului.

  • A fost un eveniment în care am conștientizat importanța și nevoia educației emoționale atât în familii, dar și în școală. Părinții și profesorii au fost foarte deschiși și implicați în înțelegerea aspectelor psihologice implicate, ceea ce mă bucură deplin, când mă gândesc la viitorul emoțional al copiilor. Este atât de important să îi înțelegem și să fim alături de nevoile lor! Îmi doresc să ajungem în cât mai multe școli, să putem contribui la bunăstarea emoțională a celor implicați!“
    (Ioana Oneț – psiholog clincian și psihoterapeut psihoterapie integrativă).
  • Întâlnirea de la Dudeștii Noi a fost una inspirațională fiindcă a adus laolaltă părinți și profesori care s-au putut deschide în fața unor situații care întrerup conexiunea părinte-copil și prin urmare, afectează procesul de învățare și relația profesor-elev. Bullying-ul, body shaming-ul folosirea necalculată a gadget-urilor, dificultatea părinților de a pune limite sănătoase copiilor, lipsa de respect față de ceilalți, creează în timp sentimente de frustrare, iritabilitate sau lipsă de iubire, în cazul copiilor și alterează dezvoltarea armonioasă a relației în familie, la școală, față de colegi și profesori, în comunitate.
  • Dincolo de calitatea educativă a activității sale, profesorul reprezintă modelul părintesc din mediul școlar și implicarea mai multor cadre didactice ale școlii, în special în acest proiect, cu toate resursele dobândite și propuse de specialiștii Clinicii Marfil, conturează calea spre atingerea unui obiectiv comun de educare, învățare și creștere personală echilibrată, prin înțelegerea corectă a mecanismelor care preced un comportament inadecvat, un limbaj agresiv, o atitudine de respingere, de izolare, de alienare, pe care elevii le pot manifesta.

Părinții prezenți la seminar și-au manifestat interesaul îndeosebi față de teme precum stabilirea unor granițe sănătoase în ceea ce privește folosirea tehnologiei, petrecerea timpului de calitate cu copiii – moment de conectare cu copilul, în care sunt identificate și fructificate nevoile reale ale acestuia, ce simte, cum se simte, exprimarea trăirilor.

  • O direcție majoră în cadrul întâlnirii a fost cea a conectării părinte-copil. Acesta este scopul. Din acest punct, începem să ne privim cu adevărat copilul, să îi vorbim cu iubire, cu căldură sufletească, să-i oferim o mângâiere, să predomine această interacțiune sănătoasă între părinte și copil fiindcă acest model de acasă va fi purtat și prezentat în comunitate, în toate relațiile pe care le dezvoltă. Baza sănătății emoționale a copiilor este construită acasă.
    (Gabi Bădăluță – psiholog și psihoterapeut, fondator al Clinicii Marfil – Cursuri și Terapie)

–  Cu sprijin de specialitate, cu instrumente practice, prin metode terapeutice orientate spre exprimarea emoțiilor și a conflictelor emoționale din spatele unor atitudini, ale unor emoții resimțite cu intensitate – o furie intensă, de exemplu, consolidăm bazele educației copiilor noștri, consolidăm relațiile care se dezvoltă într-un mediu comun tuturor, consolidăm și ne deschidem spre înțelegere, blândețe, acceptare și iubirea de care avem nevoie pentru a ne manifesta liber, cu toată măreția ființei umane.

–   Conexiunea interumană generează un mediu de viață optim de dezvoltare și de sănătate. Fiindcă sănătatea rămâne totuși cel mai prețios dar pe care l-am primit cu toții.

Mulțumim tuturor pentru implicare, pentru apropiere, pentru dorința de a face mai solide relațiile dintre noi și vă așteptăm să ne fiți alături și  în alte proiecte, în care oamenii creează punți durabile pentru viitor.

Concluzii ale evenimentului Conexiune la Comunitate din Dudeștii Noi

Redactor Mihaela Cristea

Clinica Marfil – Cursuri și Terapie